Wójt Gminy Będzino, Sylwia Halama, podjęła decyzję o wprowadzeniu od 1 marca 2025 roku tzw. „dnia bez interesanta”. Ten dzień będzie całkowicie poświęcony na działalność administracyjną. Przyczyną takiej decyzji była rosnąca liczba spraw do załatwienia oraz potrzeba stworzenia warunków sprzyjających efektywnemu rozpatrywaniu dokumentacji i decyzji administracyjnych przez urzędników.
Liczba prowadzonych postępowań w ostatnich latach zauważalnie wzrosła. W 2023 roku urząd prowadził 450 spraw, natomiast rok później, w 2024 roku, liczba ta wzrosła do 1200. Obecnie trwają jeszcze postępowania z ubiegłego roku, a dodatkowo wpływa coraz więcej nowych wniosków – obecnie jest ich już ponad 300.
Pracownicy urzędu mają na głowie wiele obowiązków – muszą analizować dokumenty, przygotowywać decyzje administracyjne, realizować kontrole oraz wyjazdy terenowe. Aby sprostać tym wyzwaniom oraz zapewnić mieszkańcom bardziej efektywną obsługę, niezbędne jest wprowadzenie dnia pracy wewnętrznej, który pozwoli urzędnikom skoncentrować się na najważniejszych zadaniach.
Zmiany te wpłyną na zorganizowanie pracy urzędu. Od 1 marca 2025 roku każda środa będzie dniem pracy wewnętrznej urzędu. W tym dniu nie będzie możliwości bezpośredniej obsługi interesantów przez pracowników merytorycznych. Co więcej, od 1 marca do 30 czerwca 2025 roku, stanowisko ds. Planowania Przestrzennego i Budownictwa również nie będzie przyjmować interesantów we wtorki, ze względu na dużą liczbę spraw związanych z wydawaniem warunków zabudowy i decyzji środowiskowych.
Bez zmian pozostaną natomiast Biuro Obsługi Interesanta, Sekretariat Urzędu oraz Urząd Stanu Cywilnego – te jednostki będą nadal obsługiwać mieszkańców w dotychczasowym trybie. Pomimo wyznaczenia dnia pracy wewnętrznej, urząd będzie nadal do dyspozycji mieszkańców w pozostałe dni robocze. Zapewnia również możliwość kontaktu telefonicznego oraz elektronicznego z mieszkańcami.
Podczas podejmowania decyzji o wprowadzeniu „dnia bez interesanta”, Wójt Gminy Sylwia Halama podkreślała, że nadrzędnym celem jest poprawa jakości obsługi mieszkańców i usprawnienie pracy urzędników.