Przebudowa dwóch odcinków ulicy Zwycięstwa – wybrano najkorzystniejszą ofertę firmy DOMAR

W dniu 23 października, środa, zdecydowano się na propozycję firmy DOMAR Kazimierz Domaracki jako najbardziej korzystną w kontekście planowanej przebudowy dwóch fragmentów jednej z głównych arterii miasta, ulicy Zwycięstwa.

Kwestia dotyczy dwóch odcinków tejże ulicy: pierwszego od skrzyżowania z ulicami Traugutta i 4 Marca do miejsca, gdzie krzyżuje się z ulicami Świętego Wojciecha i Artylerzystów, oraz drugiego pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Grodzką a miejscem, gdzie ulica Zwycięstwa spotyka się z ulicami Jedności i Clausiusa. Harmonogram zakłada wykonanie prac w ciągu 36 miesięcy licząc od chwili podpisania umowy z wykonawcą, co ma nastąpić 10 dni po ogłoszeniu wyników przetargu.

Wśród planowanych zmian znajdują się takie rozwiązania jak izolowany skręt w ulicę Ogińskiego od strony centrum miasta czy przedłużenie prawego pasa w kierunku centrum Rokosowa za przejściem dla pieszych w celu poprawy płynności ruchu. Dodatkowo, umożliwiony zostanie skręt w lewo z ulicy Morelowej na Zwycięstwa, co usprawnione zostanie przez umieszczenie sygnalizacji świetlnej i odciąży pobliskie rondo.

Planowana jest również nasadzenie ponad 7000 roślin na przebudowywanych odcinkach ulicy Zwycięstwa. Dodatkowy lewoskręt z ulicy Zwycięstwa na 4 Marca ma poprawić komunikację omijając centrum miasta. Na wysokości deptaku do siedziby Osiedla Rokosowo Koszalin powstanie dodatkowe przejście dla pieszych i więcej miejsc parkingowych, co ułatwi manewrowanie dzięki parkowaniu skośnemu.

Zaprojektowano także rondo na skrzyżowaniu ulic Clausiusa i Jedności, które usprawni planowanie trasy podróży i uspokoi ruch, a także stworzone zostały dedykowane miejsca parkingowe przy siedzibie Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Założono powstanie nowego przystanku centralnego oraz kolejnego przejścia dla pieszych, które uprzyjemni poruszanie się do CK105 w Koszalinie i pobliskiego parku. Bezpieczeństwo poprawi dodatkowe rondo sprzyjające elastyczności w planowaniu kierunku jazdy.