Żyjemy w czasach, kiedy edukacja ma niepodważalnie kluczowe znaczenie dla rozwoju młodych ludzi. Niestety, przynosi ona ze sobą również wiele emocjonalnych trudności i generuje stres. Liczba uczniów doświadczających presji szkolnej systematycznie rośnie, co często skutkuje zanikiem zainteresowań oraz pasji. Mimo to, istnieją młodzieżowe jednostki, które podejmują próbę walki z tym problemem i starają się niesienia wsparcia zarówno sobie, jak i swoim rówieśnikom.
W drugiej klasie II Liceum Ogólnokształcącego im. Wł. Broniewskiego w Koszalinie, grupa uczennic postanowiła aktywnie przeciwdziałać negatywnym skutkom presji szkolnej. Dziewczyny zaprojektowały inicjatywę o nazwie Be(e) Smart, która miała na celu nie tylko edukować młodzież, ale przede wszystkim dostarczyć im emocjonalnego wsparcia.
W ramach wspomnianego projektu uczennice prowadziły różnego rodzaju działania społeczne, dzięki którym uczyły się zarządzania, pozyskiwania funduszy, pracy w zespole czy negocjacji. Główne zadanie jakie postawiły przed sobą, to organizacja spotkań edukacyjnych dla uczniów. Podczas tych zgromadzeń omawiano tematy związane z efektywną nauką, radzeniem sobie ze stresem oraz planowaniem czasu. Dziewczęta były przekonane, że poprzez takie działania uda im się zmniejszyć problem długotrwałego stresu szkolnego i znacząco poprawić jakość życia uczniów.